hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > کرمان| تجهیز 70 درصد مدارس کرمان به سیستم ایمنی گرمایشی

کرمان| تجهیز 70 درصد مدارس کرمان به سیستم ایمنی گرمایشی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان گفت: تاکنون 70 درصد مدارس استان به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شدند.

غلامرضا رجایی اظهار داشت: بعد از حادثه شین‌آباد مجلس یک اعتبار ویژه استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس تصویب کرد که سال 92 مصوب و از سال 93 اجرایی شد و بر همین اساس طی چهار سال گذشته تعداد زیادی از مدارس استان را استانداردسازی کردیم.

رجایی تصریح کرد: سیستم ایمنی بعضی از مدارس کاملا غیراستاندارد بود، مانند بخاری‌های چکه‌ای، هیزمی و والور و برخی مدارس نیز دارای بخاری‌های نفتی و گازی بوده و همچنان نیز تعدادی وجود دارند.

او افزود: در ابتدا اولویت کاری ما جمع‌آوری کلاس‌هایی بود که دارای سیستم ایمنی غیراستاندارد مانند بخاری‌های هیزمی، چکه‌ای و والور بودند و در حال حاضر دیگر مدرسه‌ای که دارای این سیستم‌های غیر ایمن باشد، وجود ندارد و اگر در مدرسه‌ای چنین سیستم‌هایی قرار دارد در صورت اطلاع‌رسانی بلافاصله آن‌ها را تجهیز می‌کنیم.

رجایی با بیان اینکه سیستم‌های استاندارد گرمایشی، سیستم‌هایی است که منبع تولید گرما یا انرژی خارج از کلاس قرار بگیرد، عنوان کرد: در حال حاضر بخاری‌های گازی و نفتی با کاربرات‌های استاندارد وجود دارد که ازنظر ما غیراستاندارد تلقی می‌شوند و برای جمع‌آوری و استانداردسازی در اولویت ما قرار دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان ادامه داد: با توجه به اینکه در منطقه جنوب و شرق استان ممکن است، تعداد روزهای سرد سال کم باشد، نیاز به سیستم متمرکز نداریم و از پکیج‌های دوکاره و در برخی مناطق از بخاری‌های برقی استاندارد و تابشی استفاده می‌کنیم.

او از تجهیز حدود 900 کلاس درس در جنوب و شرق استان کرمان به سیستم‌های گرمایشی استاندارد خبر داد و ابراز داشت: در این مناطق بیش از 2 هزار کلاس وجود دارد که نیازی به این سیستم‌ها ندارند و در صورت اعلام نیاز مجهز می‌شوند.

رجایی خاطرنشان کرد: همان‌طور که در مناطق سردسیر به سیستم‌های استاندارد گرمایشی نیاز داریم در مناطق جنوب و شرق کشور نیز تلاش می‌کنیم تا حد امکان سیستم‌های سرمایشی را راه‌اندازی کنیم تا مدارس با مشکل مواجه نشوند.

او در بحث 30 درصد مدارس باقیمانده اذعان داشت: حدود یک‌هزار و 500 تا یک‌هزار و 600 مدرسه در سطح استان کرمان یا دارای بخاری نفتی کاربراتی و یا گازی هستند که در اولویت ما قرار دارند و با توجه به اعتبارات هرساله در حال جمع‌آوری آن‌ها هستیم تا به سیستم‌های استاندارد مجهز شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان اضافه کرد: هم‌اکنون تجهیز حدود 491 کلاس درس به سیستم‌های ایمنی گرمایشی را در دست اجرا داریم و تا پایان سال ممکن است، این آمار افزایش یابد، اما برای مدارس کپری تجهیز چنین سیستم‌هایی توجیه ندارد و بیشتر نیاز به وسایل سرمایشی دارند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد